maandag 6 februari 2017

Zaterdag

Zaterdag
Het was een gezellige verjaardag geweest van Anke. Leuk om weer wat oude bekenden te zien, zoals Dennis, de broer van Christel strak in het pak, hij had voor de verandering zijn stropdas thuisgelaten, en zijn vriend Maikel, een leuke jongen met een grote bos bruine krullen, paarse schoenen, een zwarte broek met bretels over een witte shirt met lange mouwen. Wat Dennis in hem zag was me een raadsel. Ik heb nog even met Maikel zitten praten, en hij kwam me over als een hele creatieve jongen, die duidelijk het verkeerde vak had gekozen, maar druk bezig was om als freelance fotograaf aan de slag te gaan.
Totaal het tegenovergestelde type van Dennis die altijd alles tot in de puntjes geregeld had en maar weinig aan het toeval overliet. Tot mijn grote verbazing was ook Geert aanwezig op het feestje. Hij had een jonge meid bij, van ik schat 22, 10 jaar jonger dan mij, en zeker 20 jaar jonger dan hij. Een mooie meid dat wel, lange donkere krullen, beetje getinte huidskleur en aan haar praten te horen, was ze nog niet zo bekend met de Nederlandse taal. Geert was een ex van mij van voor Joost. Hij had een zandkleurig kort pispotkapsel, met zijn pony strak in een scheiding, blauwe ogen en een babyface waardoor niemand het in de gaten had als hij er 20 jaar aftelde als hij zei hoe oud hij was. En daar maakte hij dankbaar gebruik van, het zou mij benieuwen of het meisje naast hem wel zijn echte leeftijd wist.
Tegen het einde van de avond, raakten we met elkaar in gesprek. Het meisje bleek Maria te heette en uit Brazilië te komen. Ze was over om samen met Geert alles te regelen voor hun aanstaande huwelijk. ‘Wat leuk, en wanneer is de grote dag?’ ‘8 mei.’ Zei Geert. Hij keek naar mij en begon ineens allemaal dingen te vragen. Over Daantje en Jordy, hoe oud ze waren, of ze al naar school gingen, maar werd gestoord door Joost die ineens naast me kwam staan en hem stijfjes begroette.
‘Kom Ilse, morgen is het weer vroeg dag.’ Hij keek op naar Geert en glimlachte verontschuldigend. ‘Kinderen.’
En nu was het weer zaterdag en was Joost met Jordy onderweg naar de wedstrijd in Beek en Donk, terwijl ik met Daantje een cake aan het bakken ben. Het vergt nog wel enig geduld om alles netjes te krijgen, omdat elke laag er afzonderlijk opgesmeerd moet worden, vervolgens moet de cake 3 minuten in de oven voor de volgende laag erop gaat, net zolang dat alle beslag op is. Een mooi werkje voor Daantje en mij. En ik ben blij met de afleiding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Bedankt voor het lezen van mijn blog. Ik vind het leuk als je een reactie nalaat.

Totaal aantal pageviews